מועד הגשת הרשימות, הערעורים ופרסום התוצאות: לו"ז הבחירות המלא

דוד פיינגולד וצבי טסלר No Comments on מועד הגשת הרשימות, הערעורים ופרסום התוצאות: לו"ז הבחירות המלא

שלושת חודשי הבחירות חוזרים: בפעם הראשונה בתולדות המדינה מתרחשות בחירות לכנסת פעם נוספת בשנה אחת | אתר קול חי מגיש לכם את לוח הזמנים המלא של מערכת הבחירות הקרובה

קלפי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול בשעת לילה מאוחרת הצביעה הכנסת ה-21 על פיזורה, כחודש וחצי לאחר היבחרה. מרגע ההצבעה, הכנסת והמערכות במדינה נכנסות ללוח זמנים ברור של בחירות, על המשתמע מכך. בין היתר: תקציבים, מחויבות להוראות, תעמולה ועוד.

כאן ב"אתר קול חי" בחרנו להביא בפניכם את הנקודות המרכזיות מלוח הזמנים של הבחירות שכולל סעיפים רבים. הבחירות הוכרזו כידוע לתאריך יז' אלול, ה-17.09 למניינם.

בחוק נקבע כי עובדי מדינה צריכים להתפטר זמן מה לפני הבחירות, אם ברצונם להתמודד. החוק קובע שהזמן הוא מאה ימים. בפעם הזו היום המאה לפני הבחירות יוצא בשבת קודש כשהיום לאחר מכן הוא חג השבועות. כך שככל הנראה תינתן האפשרות להגיש התפטרות עד היום ה-98, אך טרם ברור מה תחליט ועדת הבחירות המרכזית שצפויה להיכנס לראשונה בתולדותיה בתכיפות שכזו.

מועד הגשת הרשימות לכנסת תמיד מלווה במתחים רבים. בין המועמדים והרשימות השונות עולות הצעות רבות מהן טובות ומהן שאף לא נשקלות. כל זאת לצד ספינים רבים וידיעות שהופכות את היומיים הללו, ליומיים מותחים במיוחד. בפעם הזו יוצאים אלו הימים כח' וכט' בתמוז, ה-31.07 וה-01.08).

עד הימים ה-40 וה-41 שלפני מועד הבחירות, ניתן להגיש בקשה למניעת רשימה שתתמודד. שני הימים הם בהתאמה למועד הגשת הרשימה. על פי הלוח יוצאים אלו ו' ו-ז' באב, ה-07. וה-08.08.

שידורי התעמולה מותרים רק מיום הארבע עשרה לבחירות. ביום ג' באלול, ה-03.09, יחלו שידורי התעמולה שאושרו בוועדת הבחירות המרכזית, בכלי התקשורת.

הבחירות מתחילות בפעול בכלי השייט ובנציגויות השונות של ישראל ברחבי העולם. כך יוצא שביום ה' באלול, ה-05.09, מתחילות בפועל הבחירות לכנסת ה-22. שנים עשר ימים לאחר מכן, ביז' באלול, ה-17.09, נפתחות הקלפיות ברחבי הארץ וההצבעה מתרחשת לה. ביום זה יוכרז יום חופש כבכל מערכת בחירות.

שמונה ימים לאחר הבחירות לכנסת, בתאריך כד' אלול, ה-24.09, יוכרזו התוצאות הרשמיות לאחר ספירת קולות האזרחים, החיילים, הימאים והנציגויות ברחבי העולם.

שבוע וחצי לאחר מכן, יום לאחר ראש השנה תש"פ, יחל הליך השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט.



0 תגובות